Haga Båtklubb är öppen för alla som är intresserade av båtar och sjöliv.

Innan du skickar in din ansökan, läs nedanstående noggrant:

• Du kan ansöka om medlemskap utan båt, det ger dock inte företräde till plats om du inte haft båt tidigare i klubben
  • Du måste ha minst förarbevis för att kunna lägga båt i hamnen. (Gäller ej kanot)
  • Du måste ange mått och vikt på din båt. Om du får plats och men med annan båt riskerar du att mista platsen
  • Din båt får inte ha giftig bottenfärg (inkluderar TBT och biocidfärg). (Träbåtar undantagna)
  • Din båt får inte vara längre än 12 meter, inte bredare än 4 meter och inte väga över 4500 kg*

Köavgift 400 kronor per år

Efter att du har skickat in din ansökan betalar du avgiften via Swish 1231170182. När vi har mottagit din betalning är du registrerad i kön.

*För att kunna erbjuda så många som möjligt en båtplats optimerar vi platserna i största möjliga mån. Det är därför viktigt att du är noggrann med de mått du anger för den båt du har, eller tänker köpa, så att vi kan säkerställa att den får plats men inte heller tar upp en plats som är avsedd för en större båt. Med tanke på hur hamnområdet för vinterplatser ser ut är det också väldigt viktigt att vi har tillförlitliga uppgifter om vikten på din båt.

Klicka på länken för att göra din ansökan. Du länkas vidare till Båtunionens sida där du fyller i dina uppgifter.